মই প্ৰৱেশ কৰিছো

অসম চৰকাৰ লোকনিৰ্মাণ বিভাগ (পথ) অসম পথ গ‌ৱেষণা আৰু প্ৰশিক্ষণ প্ৰতিষ্ঠান

মাটি পৰীক্ষা

ভূ-প্ৰযুক্তিগত পৰীক্ষাগাৰে ভুপৃষ্ঠৰ শক্তিৰ জোখ-মাখ আৰু ভেঁটিৰ কাম-কাজ কৰে । আমি দৈনন্দিন খোজ কঢ়া আৰু গাড়ী চলো‌ৱা কঠিন পৃষ্ঠভূমিখনৰ বিষয়ে বুজিবলৈ আৰু সৃষ্টি কৰিবলৈ ইয়ে মানুহক সহায় কৰে। মাটিত আচলতে গোটা পদাৰ্থ, পানী আৰু বায়ুৰ এক বহুস্তৰীয় সংযুক্তি থাকে । এই আধাৰ মিশ্ৰণে অনন্য ইঞ্জিনিয়াৰীং বৈশিষ্টসমূহ উন্নিত কৰে আৰু ইয়াৰ বি‌ৱৰণে কিছুমান অতি বিশুদ্ধ ইঞ্জিনিয়াৰীং মেকানিক্সৰ নীতি বিচাৰে । এজন অভিযন্তাৰ বাবে মাটি হৈছে এটা সামগ্ৰী যিটো :

  • সজা হয় : ভ‌ৱনৰ ভেঁটি, দলং
  • তলৰ মহলা, কালভাৰ্ট, সুৰংগত সজা হয় ।
  • বনো‌ৱা হয়: নদীৰ পাৰ, পথ, ডাম ।
  • সহযোগ কৰে : বেৰা ধৰি ৰখাত ।
 

'চাইট' গঠন কৰা কাম জড়িত থকা যিকোনো পথৰ প্ৰকল্প বনাই শেষ হো‌ৱাৰ আগতে, পথৰ গতিশীলতাৰ ভৌগোলিক প্ৰফাইল স্থাপন কৰিবলৈ 'চাইট অনুসন্ধান' কৰা হয় । ফুটপাথবোৰ বিভিন্ন সামগ্ৰীৰ সমষ্টি । এই সামগ্ৰীসমূহ, সিহঁতৰ লগত জড়িত গুণাগুণসমূহ আৰু সিহঁতৰ বিক্ৰিয়াসমূহেই আচলতে ফুটপাথটোৰ সামগ্ৰিক গুণাগুণ নিৰ্ধাৰণ কৰে । গতিকে এই সামগ্ৰীসমূহৰ এটা গভীৰ অনুধা‌ৱনে সিহঁতে কিদৰে চৰিত্ৰ প্ৰকাশ কৰে , আৰু সিহঁতে কিদৰে প্ৰদৰ্শন কৰে তাৰ ধাৰনা আমাক দি এটা ফুটপাথৰ গুণাগুন ভাল কৰিব পাৰে । ঘাইপথ অভিযন্তাৰ বাবে যিবোৰ সামগ্ৰী ঘাইপথ সজা কামত ব্য‌ৱহৃত হয় সেই সামগ্ৰীসমূহ অতি আকৰ্ষণৰ বস্তু । ইয়াৰ বাবে কে‌ৱল মাটি আৰু ইয়াৰ সংহত গুণাগুণৰ অধ্যয়নেই নহয়, বান্ধ খো‌ৱা সামগ্ৰীসমূহ যিবোৰ যোগ কৰিলে ফুটপাথৰ বৈশিষ্ট বোৰ উন্নত কৰিব পাৰি সেই সামগ্ৰীসমূহো অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ ।

মাটিৰ পৰীক্ষা

মাটিৰ গুনাগুন যেনে যোগ্যতা, অযোগ্য সামগ্ৰী, সংকোচন যোগ্যতা আৰু ধাৰণ ক্ষমতা IS বৈশিষ্ট মতে তথা ভাৰতীয় পথ কংগ্ৰেছৰ সূত্ৰমতে সংজ্ঞাবদ্ধ কৰা হয় । পথ নিৰ্মাণৰ বাবে মূল পৰীক্ষাসমূহ কৰা হয় অসম পথ গ‌ৱেষণা আৰু প্ৰশিক্ষণ প্ৰতিষ্ঠানৰ মাটিৰ শাখাত । সেইখিনি তলত উল্লেখ কৰা হ'ল । উপ গ্ৰেড মাটি হৈছে ফুটপাথ গাঁঠনিৰ এটা গুৰুত্বপূৰ্ণ অংগ কিয়নো, ইয়ে ফুটপাথটোক তলৰপৰা সহযোগিতা আগবঢ়ায় । উপ-গ্ৰেড তেল আৰু ইয়াৰ গুনাগুন ফুটপাথৰ গাঁঠনি ডিজাইনৰ বাবেও অতি মহত্বপূৰ্ণ । উপ গ্ৰেডৰ মূল কাম হৈছে ফুটপাথটোক পাৰ্যমানে সাহাৰ্য প্ৰদান কৰা আৰু ইয়াৰ বাবে উপ-গ্ৰডে ভিন্ন পৰি‌ৱেশ তথা ওজনৰ লগত খাপখো‌ৱাকৈ যথেষ্ট বহন ক্ষমতা ধাৰণ কৰিব লাগে । সেয়েহে নিম্নোল্লেখিতি পৰীক্ষাসমূহ কৰি উপ গ্ৰেডৰ মূল্যায়ন নিৰ্ধাৰণ কৰাটো অতি জৰুৰী ।

  • কণা আকাৰ বিতৰণ
  • পৰিসীমা পৰীক্ষা
  • প্ৰক্টৰৰ ঘনত্ব পৰীক্ষা
  • পথাৰ ঘনত্ পৰীক্ষা
  • কেলিফৰ্ণিয়া বেয়েৰিং অনুপাত
 
ক্ষেত্ৰ৭২ বৰ্গ মিটাৰ (আনুমানিক )
পৰীক্ষাগাৰ কৰ্মচাৰীসহকাৰী অভিযন্তা, জ্যেষ্ঠ পৰ্যবেক্ষক, পথাৰ সহকাৰী আৰু বিয়েৰাৰ
যোগাযোগসঞ্চালক, অসম পথ গ‌ৱেষণা আৰু প্ৰশিক্ষণ প্ৰতিষ্ঠান , PWRD,
ফতাশিল, আমবাৰী , গু‌ৱাহাটী -২৫
অসম
ইমেইলrrldirector@gmail.com
arrntisociety@gmail.com

অনুমোদিত দৰত মাটিৰ শাখাত সম্পাদন কৰা পৰীক্ষাসমূহ হ'ল এনেধৰণৰ -

ক্ৰমাংকপৰীক্ষাগাৰৰ নামপৰীক্ষাৰ নামপৰীক্ষাৰ দৰ   (টকা )ব্য‌ৱহৃত সঁজুলী /সামগ্ৰী
মাটিচিয়েভ বিশ্লেষণ১০৫৪.৭৫ মি.মি আকাৰৰ ISচেইজাৰ, ২.৩৬ মিমি., ১.১৮ মিমি., ২.৩৬ মিমি., ১.১৮ মিমি., ৬০০ মাইক্ৰণ ,৪২৫ মাইক্ৰণ , ৭৫ মাইক্ৰণ
২.পৰিসৰ পৰীক্ষা২৩১Casagr আৰু ই-সামগ্ৰী  আৰু  গ্ৰুভিং সজুলি, তুলাচনী ,  Crucible, থাৰ্মোষ্টেটিক অ'ভেন , ফ্লাছ ‌ৱাটাৰ বটল , মিহি আৰু  খহতা গ্লাছ ,৪২৫ মাইক্ৰণ আইএচ  চিয়েভ  আদি ।
৩.প্ৰক্টৰ ঘনত্ব৪৭৩প্ৰক্টৰ মাউল্ড, প্ৰক্টৰ হাতুৰী , জোখা চিলিণ্ডাৰ , তুলাচনী , চামুচ , Crucible,  থাৰ্মোষ্টেটিক অ'ভেন  আদি
৪.CBR পৰীক্ষা১০০১স্বয়ং লোড ফ্ৰেম , CBR মাউল্ড, প্ৰোভিং ৰিং, সৰণ ডায়েল গজ  , ৰেমাৰ , স্পেচাৰ , পানী টেংকী , তুলাচনী , পেৰফোৰেটেড প্লেট , ব্লটিং কাগজ ১২.৫ আকাৰৰ আদি